Zakelijke VoIP telefooncentrales vergelijken

telefoon thuisvergelijken

De manier voor zakelijke telefonie vanuit huis is VoIP

De wereld is de afgelopen jaren behoorlijk veranderd. De Coronapandemie heeft naast alle ellende ook een aantal positieve veranderingen gebracht. Een van deze veranderingen die door veel mensen in diverse opzichten als positief wordt ervaren, is het thuiswerken. Veel mensen werken liever vanuit huis, omdat ze hierdoor minder tijd met het reizen kwijt zijn, maar ook meer vrijheden hebben en hun privé en zakelijke leven makkelijker kunnen inrichten en op elkaar kunnen afstemmen. Ook voor de werkgever zijn er tal van redenen te bedenken waarom het interessant is om mensen vanuit huis te laten werken. Er zijn echter ook een aantal uitdagingen en aanpassingen die gedaan moeten worden om een succesvolle thuiswerksituatie te faciliteren. Een van deze aanpassingen is het opzetten van zakelijke telefonie die voor medewerkers vanuit huis beschikbaar is. Deze manier van telefonie is te vinden in een VoIP oplossing, waarbij er via het internet wordt gebeld. Er zijn op dit moment vele VoIP oplossingen beschikbaar, dus VoIP vergelijken is altijd zinvol alvorens je een bepaalde aanbieder kiest.

Bellen via internet is ontzettend populair en streeft het bestaande telefoonnetwerk voorbij

Het bellen via het internet is de laatste jaren sowieso al ontzettend populair geworden. Denk bijvoorbeeld maar eens hoe vaak je mensen tegenwoordig belt met applicaties als Zoom, MS Teams, Whatsapp of Telegram. Al deze systemen maken gebruik van het internet. Ook VoIP maakt gebruik van deze technologie voor zakelijke telefonie, waarbij de telefooncentrale vanuit een cloud beheerd wordt en er dus geen behoefte is aan een fysieke telefooncentrale en alle bijbehorende kabels. Het enige dat een medewerker in principe dan ook nodig heeft, is een laptop, een headset en een internetverbinding. Het is daarnaast zeer eenvoudig om de bedrijfstelefoon te bedienen en er zijn diverse interfaces beschikbaar die een overzichtelijke weergave geven van al het verkeer op de telefooncentrale, zoals het aantal wachtenden en de wachttijd.

Betere kwaliteit en lagere kosten

De werkgever of ondernemer kan met thuiswerken kosten besparen op onder andere de kantoorkosten. Wanneer je als bedrijf bovendien overschakelt van ADSL naar een VoIP abonnement dan valt de rekening vaak ook aanzienlijk lager uit, omdat er gebruik gemaakt wordt van vaste kosten die maandelijks worden afgeschreven op contractbasis onafhankelijk van de gebruiksintensiteit. Je gaat als bedrijf dus ook niet meer betalen wanneer je de zakelijke telefoon meer gebruikt. Naast de kostenbesparing levert VoIP in veel gevallen ook een serviceverbetering op, omdat er tal van mogelijkheden zijn om gebruik te maken van voice recordings om klanten computergestuurd antwoord te geven op eenvoudige vragen. Daarnaast zijn ook de menu’s op de lijn makkelijk af te stemmen waardoor je mensen sneller kan doorverbinden met de correcte afdeling en hiermee de wachttijden kan verkorten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *