Meer online klanten werven: 5 effectieve tips!

Online shopping thuisvergelijken

Ben je op zoek naar mogelijkheden om meer online klanten te werven? Er zijn verschillende manieren om hierin te voorzien. Dit artikel zet vijf handige tips voor je op een rijtje! Aan welke van deze tips heb je zelf al eens gedacht, toen je aan de slag ging met het verbeteren van je online omzet? Het feit dat steeds meer consumenten hun aankopen online doen, betekent dat hier tal van kansen liggen voor je organisatie.

#1: zet in op kanalen binnen sociale netwerken

Sociale media zijn ontzettend krachtig, wanneer je deze op de juiste manier gebruikt. Door de interactie op te zoeken met je doelgroep verbeter je de naamsbekendheid en betrouwbaarheid van je organisatie. Kijk nog eens kritisch naar je bestaande kanalen op sociale media en kijk hoe je deze kunt verbeteren.

#2: werk aan de optimalisatie van je conversie

Ook conversie optimalisatie is cruciaal, wanneer je de omzet van je website wilt verbeteren. Onder conversie optimalisatie verstaan we het verhogen van het percentage bezoekers, wat ook daadwerkelijk een product of dienst bij je afneemt.

#3: verbeter je vindbaarheid in zoekmachines

Meer online klanten werven betekent vaak ook dat je meer bezoekers naar je website moet trekken. Dit doe je onder meer door je vindbaarheid in de zoekmachine te verbeteren. Voeg content toe aan je website, zodat potentiële klanten je website eerder vinden.

#4: laat klanten terugkeren met een nieuwsbrief

Je wilt het liefst dat een bestaande klant een volgende keer weer voor je diensten kiest. Om dit te stimuleren is het verstandig om een nieuwsbrief aan te bieden. In de nieuwsbrief kun je klanten wijzen op nieuwe aanbiedingen, op nieuwe producten in je webshop, enzovoorts.

#5: schakel een professional in voor hulp

Maak het werven van meer online klanten makkelijker, door hier hulp bij in te schakelen. Er zijn verschillende partijen gespecialiseerd in bijvoorbeeld het verbeteren van je vindbaarheid of de conversie ratio van je website. Het kan je veel geld besparen, wanneer je een dergelijke partij inschakelt. Het inschakelen van Marco Bouman dé specialist op het gebied van conversieoptimalisatie is altijd een goed idee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *