Internationale SEO Checklist

Internationale SEO Checklist 

Om te slagen in internationale SEO heeft u de juiste strategie nodig, evenals de mogelijkheid om uit te voeren. Gebruik deze checklist om op koers te blijven.

 

  1. Hreflang - de internationale instelling

Een hreflang is een HTML-attribuut dat de taal weergeeft waarin uw inhoud wordt weergegeven en ook de geolocatie van de lezer. Het kan er als volgt uitzien:

<link rel="alternate" href="https://www.site.com" hreflang="en-uk">

De HTML-tail "en-uk" wordt gebruikt om zoekmachines zoals Google te vertellen op welke taal en locatie je je wilt richten met je inhoud. Dit is belangrijk als je een bepaalde markt en taal benadert.

 

  1. Kies de juiste URL-structuur

Om ervoor te zorgen dat uw content het publiek bereikt dat u wilt bereiken, moet u URL's overwegen op basis van ccTLD's (country code top-level domains), subdomeinen en subdirectory's.

De methode waarmee u de URL-structuur bepaalt, hangt grotendeels af van uw bronnen. In een perfecte wereld is TLD de beste aanpak - als u meerdere domeinen tegelijk kunt beheren.

Zo niet, dan zijn subdomeinen de op één na beste oplossing. Tenslotte zou u kunnen kiezen voor een subdirectory als geen van de bovenstaande opties geschikt is. 

De juiste URL structuur bepalen is een een ingewikkelde klus waar met name ervaren specialisten een goede invulling aan kunnen geven. Kortom als je twijfelt over je eigen URL structuur vraag dan SEO-advies aan een specialist in jouw omgeving.

 

  1. Bereid u voor op pagina-ervaring

Met elke update die Google maakt, lijkt het zich meer en meer te richten op on-page ervaring. Een voorbeeld: Core Web Vitals worden ranking factoren in mei 2021.

Dit is belangrijk om in gedachten te houden, vooral als u zich bezighoudt met internationale SEO.

Als onderdeel van de pagina-ervaring is waarschijnlijk het belangrijkste om je op voor te bereiden de mobile-first index (of mobile-only index). Mobile-first is een wereldwijde kwestie en het is belangrijk om hierop voorbereid te zijn in elk land waarin u actief bent.

 

 

  1. Vermijd machinevertaling

Hoewel het het leven gemakkelijker kan maken en de vertaling sneller, zou u automatische vertaling echt moeten vermijden. Ik heb het overvloed van tijden gezien.

Een marketeer wil zich richten op meer internationale markten en kiest ervoor om de hele site te vertalen met een vertaalplugin.

Elke keer vinden content schrijvers vertaalfouten (zoals ik ze zou noemen). Bij het vertalen van de ene taal en dialect naar de andere, zijn er taal nuances die een machine niet zal vinden.

Een slechte vertaling zal de rankings niet verbeteren. Gebruik lokale vertalers die ook het belang van context begrijpen. Dit zal uw reputatie met lokale consumenten beschermen vanaf hun eerste interactie met uw merk in onderzoek.

 

  1. Trefwoorden & SERPs verschillen van land tot land!!!

Hoewel het algoritme van Google universeel mag zijn, variëren de SERPs sterk op lokaal niveau. Zoeken naar een bepaald product in Zweden zal u een heel andere set van resultaten geven dan een zoekopdracht voor hetzelfde ding in de VS.

Als u zich richt op een specifiek zoekwoord in verschillende landen, begin dan met het analyseren van de SERP's. Wees bewust van veranderingen in zoekvolume en de betekenis van de term om de lokale bevolking voor uw doelgroep zoekwoorden, als goed.

Zoek naar zowel sterke zoekwoord volume en zoek intentie in uw termen van keuze voor elk land.

 

  1. E-A-T is hier om te blijven

E-A-T staat voor "Expertise, Authoritativiteit en Betrouwbaarheid."

Gevonden in Google's Search Quality Raters Guidelines, helpen deze kwaliteiten in content vertrouwen op te bouwen.

Hier zijn enkele elementen waar u zich op moet richten:

Namen van auteurs en biografieën in redactionele inhoud

Knip of bewerk lage E-A-T inhoud

Een persoonlijk merk opbouwen

Optimaliseer technische beveiliging

Modereren van door gebruikers gegenereerde inhoud (belangrijk in YMYL)

 

 

  1. Bouw niet alleen links; bouw relaties op

Ja, links zijn nog steeds belangrijk. En omdat links gebaseerd zijn op het idee van aanbevelingen, denk ik niet dat ze ooit de ranking factoren zullen verlaten.

Ook al is het standpunt van Google dat je geen links moet bouwen, er zijn nog steeds tactische manieren om deze voortdurende toename van autoriteit te benaderen. Focus op kwaliteit boven kwantiteit.

Een relevante link van een site met een domein rating van 50 en weinig uitgaande links zal je betere rankings opleveren dan tien irrelevante links van sites met minder dan 10 ratings voor domein autoriteit.

Als uw site veel backlinks krijgt van URL's die eindigen op ".it", geeft dit Google de indruk dat uw site relevant is voor het publiek in Italië en kan deze dus dienovereenkomstig ranken op die lokale SERPs. Lokale links hebben de grootste impact op de zoekresultaten.

Het gaat er niet om elke tactiek uit te proberen. Het gaat erom uit te vinden wat voor u werkt in elk land en dat op grotere schaal toe te passen.

 

 

  1. Maak een plan en voer het uit

In de wereld van SEO heb je veel analyses, maar uiteindelijk gaat het allemaal om de uitvoering.

Op basis van wat we zojuist hebben doorgenomen, zou u nu in een betere positie moeten zijn om een plan - een stappenplan - te maken en te beginnen met de uitvoering.

Verdeel uw punch list in technische SEO, inhoud, en link building. Van daaruit creëert u uw eigen optimalisatiekalender.

Het is altijd een goed idee om uw tijd te prioriteren op basis van de algemene strategie, vooral wanneer u met verschillende landen werkt.