Eurolines


Eurolines Busreizen. Goedkoop met de bus reizen naar talloze bestemmingen. Hop on Hop off busreizen van Parijs, Amsterdam, Rome tot Krakau en Stockholm. Euro Lines behoort tot de goedkoopste manier van reizen met de bus voor lange afstanden.

Julianaplein 5
1097 DN
Amsterdam



array(0) { }

23 beoordelingen

Eurolines krijgt 2 van de 5 sterren, gebaseerd op 23 23 ervaringen.

2018 door Tycho van Heekesen

Ben begin februari achtergelaten bij de haven van Tanger in Marokko. Bus gewoon vertrokken. Moest nog naar Rabat.Alles zelf opgelost. Geen andere mogelijkheid Heb een klacht ingediend (herhaaldelijk, ook aangetekend), maar ze hebben zelfs niet de beleefdheid om daar op te reageren. Bedroevend slechte service.
2018 door Undercover

Eurolines wat een dramatische chauffeurs hebben jullie. Vertrektijd 09:30 Amsterdam Aankomst 13:00 Brussel Nou dit is niet gelukt, waarom omdat de chauffeur een poolse vriend of lifter moest afzetten. Daarna hebben wij nog zeker 40minuten rondjes gereden jn Rotterdam. Bedoel maar van op de site staat reistijd 3u 30min Niks van dat is waar. De chaffeur zei ook opeens dat we van bus moesten wisselen in Rotterdam! Ik vind dit maar een slechte maatschappij die wat Polen neerzet met een gekocht rijbewijs!!
2018 door Fathi

Zeer slecht ervaring, Mijn zus werd onverwachts ziek en wilde de reis annuleren. Stond in totaal 3 uur in de wacht en dan spraken wij met iemand die een gigantische 'attitude' tegenover ons had. Ze gaven aan dat de lijnen open gingen van 09:00 tot 17:00, nou wij belde en pas om 09:45 minuten ging de lijn open. Echt slecht gewoon.
2018 door Monique Lubbers

Waardeloos bedrijf. Heb op Porto airport urenlang in de kou op een bus staan wachten die niet kwam. Hun zogenaamde 'emergency hotline' gebeld en zeker 15 minuten in de wacht gestaan om vervolgens iemand aan de lijn te krijgen die nauwelijks Engels sprak en mij opnieuw in de wacht zette. En daarna doodleuk meldde dat ze niets voor mij kon doen en dat ik een email moest schrijven om mijn geld terug te krijgen. Geen hulp bij het vinden van vervangend vervoer, geen aanbod om de hotelkosten die ik nu moest maken te vergoeden, niets. Ik heb inmiddels heel veel reviews over dit bedrijf gevonden met exact dezelfde klachten. Bus die niet komt opdagen, slechte klantenservice, waardeloze bussen, brutale chauffeurs, etc. Echt niet doen dus! Ik heb het ticket online gekocht.
2018 door Beya

Hele slechte ervaring met Eurolines, raad het zeker af! Het mag dan wel goedkoop zijn, maar dat is duidelijk terug te zien. Wij zijn een weekje naar Parijs gegaan en namen op de heenweg een andere busmaatschappij, namelijk ouibus (echt een aanrader!). Van Amsterdam Sloterdijk naar Parijs, alles heel netjes geregeld, gewoon top! Voor de terugweg besloten wij echter Eurolines te nemen. Wat ben ik blij dat we alleen met deze maatschappij terug gingen en niet ook heen. Het is verschrikkelijk! Vanaf ons hotel gingen we met de metro naar de desbetreffende plek waar de bus zou vertrekken. Op het metrostation stond alles netjes aangegeven waar we de vertrekhalte van Eurolines konden vinden. Eenmaal aangekomen werd het echter een puinhoop. Een medewerker gaf aan dat de tickets uitgeprint moesten worden, wat je van te voren niet kon weten. Je moest het maar zelf uitzoeken. Vervolgens gaat de balie dicht zonder enig pardon en kan je bij niemand terecht, aangezien je wel de boarding pasjes nodig hebt voor in de bus (wat je ook pas terplekke te horen kreeg). Daarnaast vertrok de bus ook niet op de juiste plek en konden de medewerkers die daar aanwezig waren geen Engels, Frans of Nederlands. Enkel Spaans. Vragen in een andere taal werden genegeerd. Eenmaal in de bus was er niet genoeg plek en moesten wij ook apart zitten. Daarnaast vertrokken we bijna een uur te laat. Al met al, een verschrikkelijke ervaring.
2017 door Peter

Ze zijn niet telefonisch bereikbaar, eeuwige wachtrij
2016 door Michel

Betreft: Amsterdam - London. Voor comfort moet je geen Euroline nemen, dat weet je van te voren, zeker als je voor een retour, alles bij elkaar niet meer dan 35 euro betaald hebt. Verder heb ik goede ervaringen met de maatschappij. Ze rijden op tijd (ijs en weder dienende natuurlijk) en hebben goede bussen. Veel hangt af wie de operator is die namens Eurolines rijdt. Ik heb ervaring met drie maatschappijen: een Nederlandse die waarschijnlijk een jaar geleden is gestopt - was altijd goed. Meestal ervaren, wat oudere chauffeurs die van wanten weten en waar je soms leuk mee kan praten. Een Poolse maatschappij: bussen zijn goed, maar aansluit punten voor opladen USB zitten op rare plek (onder bij de stoel) of zijn geheel afwezig. De Polen rijden altijd met zijn tweeën. Betrouwbaar en degelijk, maar weinig spraakzaam. Kijk niet raar op als je in België plotseling in de rij staat achter vrachtwagens op een industrieterrein om te tanken. En de derde maatschappij is een Engelse busmaatschappij - tot nog toe één keer mee gereden. Vergelijkbaar met de Nederlanders. Een heel goede bus, met bovendek. Als je onder gaat zitten heb je een goede plek. Wifi: meestal wel aanwezig, maar erg slecht. Bovendien met limiet. Alleen geschikt om even snel een mail te versturen. Meer niet. 4 sterren in categorie: low budged.
2016 door Marco

15 aug 2016 Dag van tevoren een e ticket gekocht via internet. Denk je nou dat is makkelijk. Nou niet echt want een e ticket moet je dus ook nog ergens uitprinten onderweg. Daarnaast stond er niet op dat wij een bordingcard moesten halen. Ook niet goed aangegeven welke bus het was. De bus die aankwam bleek het dus te zijn naast alle andere bussen. Bus was half uur te laat en chauffeurs mega stug en sago. Stoelen zitten hard en hadden op brussel amst ook een tussenstop van 30 min. Geen goede ervaring qua comfort en chauffeurs.
2016 door Dekkers

1 rit (04-08-2016 van Orleans naar Rotterdam: aankomst 15:15u ipv 05:15u!!!), 4 klachten: 1. Pas aan het einde van het boekingsproces bleek dat er een overstapmoment was in Parijs tussen 21:15 en 23:00u! Eerst Isilines, dan Eurolines. 2. Ondanks dat de bus al een half uur te laat aankwam in Orleans, besloot de buschauffeur na een kwartier rijden al 30 (!) minuten 'plaspauze' in te lassen..?! Volgens medereizigers was dit omdat hij de vorige pauze vergeten was dit in te voeren in het systeem, dat controleert of hij wel pauze heeft gehad, maar ik weet niet of dat waar is... Vervolgens raakte deze chauffeur meermaals de weg kwijt en reed een parkeerplaats in waar hij niet meer zonder hulp uitkwam... Uiteindelijk zorgde dit alles voor 1 uur en 35 minuten vertraging.. Echter, hij zei dat dit geen probleem zou zijn; hij had gebeld en onze volgende bus zou wachten. Een medepassagier belde meermaals het noodnummer, maar kreeg niemand te pakken.. 3. Toen we gelukkig tien minuten voor de vertrektijd van onze bus aankwamen op Paris Gallieni, bleek onze volgende bus echter TE VROEG vertrokken te zijn..!?! Hoewel onze buschauffeur had gebeld dat we eraan kwamen! Niemand kon ons uitleggen waarom het zo was en we werden praktisch weggewoven door de dames achter het loket van Paris Gallieni...! 4. Na aandringen kregen we een hotel vergoed, maar 6 uur later moesten we er alweer zijn voor de volgende bus, die tijdens de reis opnieuw 2 uur vertraging opliep, zonder duidelijke oorzaak... :-S GOEDKOOP DUS, MAAR ZEER SLECHTE SERVICE VAN ISILINES EN EUROLINES!!!
2016 door sevim

Ik en mijn vriendin hebben twee ticket gekocht van Euroline naar Hanover. Duitsland. Toen wij het tiket geboekt hadden via internet er was geen informatie over tussen stop. Ik heb het tiket het tiket betaald en een mail gekregen via één link heb ik e-tiket uit print. Op die e-tiket stond dat wij Moesten in Dusseldorf uitstappen een andere bus van Euroline nemen. Ok. Wij waren niet bos. Wij waren om 12:00 in Dusseldorf. De bus naar Hanoven moest om 13:30 vertreken. Wij wachten van 12:00 tot en met 15:00 op zelfde plek (ondertussen kijkten wij alle bussen) op de bus. Het is niet gekomen. Er was tiket verkoop buro van Euroline daar ben ik gegaan om te horen waar de bus blijft. Ze gefden geen informatie. Wilde opniew tiket verkopen aan mij naar besteming. Ik heb geen gekocht. Gewoon gebeeld naar die nr. Die op tiket staat. Een medewerker van Euroline op de Lijn zegd bus is naar Dusseldorf gewest en er is geen andere bus voor die dag is. Maar dat was heelemaal niet korekt. Die dag geen bus gekomen. Ik heb twee tiket van Flixbus gekoocht een zo wij naar Hanover gerakt. Wij zullen 12 junie terug gaan. Ik hoop Euroline ons niet weer in Dusseldorf vergeet. Dit was mijn eerste en zal laatste erwaring zijn met die firma. Ze sprekken ook geen andere taal dan van Bulgarse. sevim.
2016 door rob

Eurolines,nooit meer. Weekje met dochter naar Praag,ik dacht probeer eens de bus. Eurolines,spotgoedkoop,had het kunnen weten. We waren de laatsten die instapten. 10 man hadden besloten om maar 2 stoelen voor zichzelf te nemen met als gevolg dat wij tweeen allebei apart moesten gaan zitten. Chauffeurs zeggen er niets van en er is ook niet mee te communiceren vanwege een taalbarriere. Op de terugweg besloot de chauffeur ondanks 3(!) waarschuwingsborden dat de A61 was afgesloten richting Venlo,deze toch maar te nemen met als gevolg dat we een uur door de rimboe hebben gereden en dus ook royaal te laat op het eindpunt waren. Toen ik de man hier later op aansprak waren zijn enige woorden:Viele Probleme! Dat was ook het enige duits dat hij sprak. De bus verder was niet schoon,mijn schoenen plakten vast op de grond en tegen de ruiten waren de contouren nog zichtbaar van de vorige passagier. Ik heb helaas moeten constateren dat Eurolines voor een gedeelte toch een bepaald publiek aantrekt,en dit zijn niet de mensen waar je gezellig mee op reis wil. Voor mij de volgende keer een fatsoenlijke busonderneming,je betaald wel een stuk meer,maar 12 uur ergernis is ook niet alles.
2016 door

Van Gent-Dampoort naar London Victoria en een paar dagen later terug. De bus kwam meer dan een uur te laat. Omdat we totaal niet op de hoogte waren, niet wisten dat Gent niet de vertrekplaat was en ik en mijn vriendin de enigste waren die daar opstapten dachten we natuurlijk dat we op een verkeerde plaats stonden of dat de bus was afgelast. We belden verschillende keren het noodnummer omdat we geen email of sms kregen ivm de vertraging maar daar nam nooit iemand op (zogezegd 24/7 bereikbaar). We zijn dan in de kou maar een film beginnen kijken op mijn laptop en 1uur en 15min na het 'oorspronkelijke' vertrekuur kwam de bus eindelijk toe. Het probleem was dat de bus blijkbaar van Frankfurt kwam en aangezien de plaatsen niet genummerd zijn waren er geen plaatsen meer vrij naast elkaar. Ik ben dus achteraan op de bus gaan zitten en mijn vriendin ergens meer vooraan. De terugreis was echt een wereld van verschil. London Victoria was de starthalte dus ik en mijn vriendin konden naast elkaar zitten. Er was wifi (al heb ik die niet gebruikt omdat mijn smartphone toen kapot was). We vertrokken precies op tijd en kwamen perfect op schema aan. Over de prijs kunnen we absoluut niet klagen. 7 euro per persoon enkele reis. In het totaal, heen en terug voor twee personen kostte de trip ons dus maar 28 euro.
2015 door Yvonne

Net terug van Parijs met Eurolines.Heenreis met verschillende culturen in de bus.Erg gezellig. Onderweg wel vertraging door file maar de bus was maar 10 minuten later dan de aankomsttijd.De terugreis verliep goed.De aankomsttijd klopte precies.Op de heenreis en terugreis hadden we een schone bus met vriendelijke chauffeurs en met voldoende beenruimte. Echt een aanrader.
2015 door Amanda

Ik ben nu 2 keer van Amsterdam naar Parijs geweest en ben vanochtend teruggekomen van een retour Amsterdam - Londen. Ik heb altijd de nachtdiensten gehad. Het is absoluut goedkoop, maar de chauffeurs naar Parijs waren inderdaad niet aardig. Toilet alleen bij zeer hoge noodgevallen, maar naar Parijs 3 tot 4 keer een tussenstop gehad van 15 tot 30 minuten. En dat was altijd bij schone en nette benzine pompen. De hygiëne van sommige medereizigers was helaas niet heel goed. Op mijn trip naar Londen van de afgelopen 2 dagen heb ik geen problemen gehad! Zeer vriendelijke nederlandstalige chauffeur! !! Er wordt 1 keer een tussenstop gemaakt om te plassen, maar je zit ook 2,5 uur op de boot naar Engeland en daar kan je zoveel rondlopen/naar de wc als je wilt. Persoonlijk heb ik op zowel de heen als terugweg lekker op een bank liggen slapen. Wel was de bus op heen en terug weg vol, waardoor je niet veel ruimte had. Groot voordeel van Londen is dat het Victoria station middenin de stad ligt! Dat was met name mijn probleem met Parijs, dat het aankomst station zo ver uit de binnenstad ligt. Al met al prima te doen, ook al is het wel heel vermoeiend. Maar als je genoeg geld hebt voor de trein of het vliegtuig zou ik toch daarvoor kiezen!
2014 door Magali

Net terug van een weekendje Keulen. Zonder verwitting was de bus twee uur te laat. Wanneer we de maatschappij opbelden gaven ze bijna geen informatie. Ze wisten zogezegd van niets. Ook beweerden ze dat we niet hadden geboekt. Uiteindelijk was de bus toch afgekomen maar was de chauffeur zeer onvriendelijk. Hij bood zijn excuses niet aan voor het misverstand en sprak geen woord Nederlands (zelfst geen Engels). Tijdens het terugkeren deed de bus een ommeweg en stopte hij twee keer aan dezelfde stopplaats
2014 door D.I. Teijgeman/Hanse…

vroeger goed maar ...... Nieuwe dienstregeling van Eurolines ! Busritten naar Hamburg vertrekken nu ’s morgens 05.30 van Rotterdam, maar om die tijd gaat nog geen openbaar vervoer om naar het station te komen. De nachtbus van Hamburg naar Rotterdam, vertrek in Hamburg om 23. 00 uur en aankomst Rotterdam 07.30 uur gaat ook niet meer. Er is alleen een retourrit aankomst Rotterdam 23.00 uur. Ik ga er b.v. (en vele anderen) rond middernacht niet alleen in de metro zitten om verder naar huis te reizen. Men is gedwongen dus 2 keer een taxirit te nemen, eentje bij de heenreis en eentje bij de terugreis. Deze kosten bij de busrit gerekend maak een Eurolines ticket niet meer voordelig. Andere voordelen zoals service en comfort heeft een Eurolines-rit toch al niet. Eurolines U zult het merken,. Dat veel reizigers nu weer op de trein overstappen !!!! Volgens mij zit bij u een slecht werkend management.
2013 door Karel

Met de Eurolines bus vanuit Eindhoven in december 2013 naar Parijs gereisd. Op de heenweg was de toilet in de bus defect. De chauffeur sprak geen woord Engels. Op een parkeerplaats naast de autosnelweg moesten we ineens van bus wisselen. Dit wisten we pas nadat we met handen en voeten uitleg hadden gekregen nadat we zelf vroegen waarom we stopten. We kwamen met ruim een half uur vertraging in Parijs aan. Op de terugweg vertrokken we met bijna 1 uur vertraging. Via een tussenstop in Brussel, waar er passagiers uitstapten en bijkwamen, arriveerden we ruim een uur te laat in Eindhoven. Daar bleek dat onze koffer onderweg gestolen was. Dit moet dus gebeurd zijn bij het rustpunt in Brussel. Met de chauffeur communiceren was onmogelijk. [was een Oost blokker en verstond geen woord Engels, laat staan Nederlands.] Kantoortje van Eurolines was gesloten. Via het algemene nummer wat op de deur hing gebeld. U dient uw reisverzekering te raadplegen was de enige reactie van de dame aan de andere kant van de lijn. Voor ons NOOIT geen Eurolines meer.
2013 door ellen

ik vond ze altijd erg goed, nooit klachten gehad, maar de laatste jaren zijn ze achteruit gegaan, lifters meenemen in de bus (tegen betaling) en de laatste keer werd de hele bus gedumpt en noodnummer vond dat dat ons probleem was en de hele nacht gewacht tot er eindelijk iets geregeld werd dus ik neem eurolines nooit meer
2013 door Rutger

Zeker goedkope busmaatschappij, maar personeel is verschrikkelijk. Vooral de chauffeurs. Op de bus naar Parijs spreekt niemand een andere taal buiten Frans. Veel onduidelijkheid en onbeschoft gedrag vanuit Eurolines zelf.
2013 door marjon

Cheap is het zeker maar service of klantvriendelijkheid lijkt bij Eurolines niet te bestaan. Of een goedkoop ticket respectloos personeel en onzekerheid waard is.. i dont know.. iig geen eurolines meer voor mij
2013 door Emine

Wat een nachtmerrie!! De bus kwam niet opdagen.. En dan liegen derbij ook.. En als je belt naar noodnummer het enige wat jd hoort; ' Zi don't know'.. What the f..k jong wat doe je daar dan aan het noodnummer. Nooit meer met Eurolines.. Ik zal alle verenigingen en kennissen afraden...!!!
2012 door Else

vergeet het maar als je hulp nodig hebt via de telefoon, want niemand neemt op. Ik heb 20 minuten gebeld en kreeg steeds te horen dat er geen wachtenden voor mij waren, maar dat alle medewerkers in gesprek zijn. Dit vind ik een bijzondere beschofte manier om je klanten te behandelen.
2011 door annabel a

Ideale busmaatschappij voor low budget reizen met de bus door Europa!

Jouw Eurolines review




(wordt niet geplaatst)






Betaalmogelijkheden & keurmerken


Webshops vergelijkbaar met Eurolines

Eurolines vind je in de volgende categorieën