CIBT


CIBT is de grootste en meest ervaren visum bemiddelaar van de wereld. Vraag eenvoudig een visum aan via CIBT / V&V Visumdienst. CIBT Visumdienst helpt je tevens met het legaliseren van documenten.

Anna Paulownastraat 26d
2518 BE
Den Haag



56 beoordelingen

CIBT krijgt 2 van de 5 sterren, gebaseerd op 56 56 ervaringen.

19-11 door Peter

Erg duur dat visa4all ! Ik wordt trouwens erg moe van deze zelfbevlekking. Voor mij een reden om niet naar visa4all te gaan. Gebruik deze pagina waarvoor hij is gemaakt.
13-11 door Ellen

Probeer Visa4all.nl Toppers op visumgebied! Expertise, betrokken en klantgericht!
03-11 door Liselot

Ging 2x goed maar nu helaas verkeerd. Visum India. Met door hen goedgekeurde documenten naar ambassade in Den Haag. Blijkt er een document te missen en wordt een document niet goed gekeurd. Veroorzaakt een hoop stress en kwamen daardoor in tijdsnood. Na afloop stuurt CIBT een gepeperde rekening en een enquête. Die heb ik naar waarheid ingevuld. Klacht dus. Onderaan de enquête wordt gevraagd of ik teruggebeld wil worden. Daar heb ik bevestigend op geantwoord. Dit is ruim 2 weken geleden en nog niets gehoord. Tussendoor weer geprobeerd om zelf iemand aan de lijn te krijgen. Dat lukt wel maar deze persoon is niet op de hoogte en geeft je het e-mailadres van de klachtenafhandeling. Ook daar nog niets op vernomen. Laatste keer CIBT.
20-10 door Jeroen

Ik kan bovenstaande ervaringen onderschrijven helaas. Ik schrik ervan en jammer dat ik het nu pas lees. Ik ging blind af op het vertrouwen dat ik heb in het betrouwbare merk ANWB, die CIBT visa als partner heeft.
27-09 door Jelle

Mijn eerdere ervaringen met het CIBT - visumdienst.nl visumcentrale.nl waren goed. Reeds een visum China aangevraagd waarvan de totale kosten € 307,45 zijn! Verborgen kosten en niet transparant. Ik heb het aangekaart maar alleen de post 'Noodhulp' van 11.50 wordt gecrediteerd. Ik heb over het hoofd gezien dat er een 'Vakje aanvinken om geen gebruik te maken van deze dienst'stond- Bij mijn weten is het niet toegestaan op deze manier kosten in rekening te brengen. Nooit weer!
11-08 door Nathalie

Nooit en nooit meer. Mijn visum is 150 euro duurder dan gedacht. Via de telefoon zijn ze niet te bereiken en via de mail (als ik al reactie krijg) word ik niet serieus genomen en onrespectvol behandeld. Blijkbaar zaten er fouten in mijn papieren en ipv mij te bellen, hebben ze alles aangevraagd waardoor de kosten het dubbele zijn geworden! Als ik vraag om antwoorden is de letterlijke reactie: Het spijt mij dat het antwoord onbevredigend it, maar wij kunnen hier niets meer aan veranderen. Nou, een antwoord geven op alle vragen die ik had zou zijn fijn. Geen excuus, geen sorry alleen maar dat alles bij mij ligt en ik beter had moeten lezen...
01-08 door Hanna Visser

Erg slechte ervaring met CIBT. Verkeerd voorgelicht over het verschil van Visumcentrale en CIBT. Daardoor moet ik voor 4 visums, naar Tanzania, nu €300 extra betalen. Gebeld met CIBT voor hulp en uitleg en die gaven aan dat dit een case voor Customerservice is en dat zij dit telefonisch niet kunnen oplossen. Ik heb er gewoon geen woorden voor...
20-07 door Sander

Ontevreden. Ik betaalde extra voor een 6daagse behandeling van drie visa. Ze hanteren echter de uiterlijke retourdatum die je zelf opgeeft. Dus kreeg ik in de praktijk een 8daagse procedure voor de prijs van een 6 daagse. De klachtenafwikkeling is niet best. Ze draaien om de zaak heen, of liegen doodgewoon over de data. Ze zonden de paspoorten (ongevraagd) afzonderlijk terug en rekenden daar ook extra voor. Advies; zoek naar een ander bureau.
18-07 door Anoniem

Ze zijn niet goed op de hoogte van visum vereisten en communiceren niet goed.
25-06 door Petra

Ik heb hele goede ervaringen met visumservice.nl. Ze doen precies wat ze zeggen zonder verborgen kosten. Bovendien zijn ze per mail goed bereikbaar en reageren snel op vragen. Top service! Is het geld dat je ervoor betaalt meer dan waard.
07-03 door William

Probeer VisumPro.nl Toppers op visumgebied! Expertise, betrokken en normale tarieven.
02-03 door Johan

Mijn ervaring over Cibt is erg slecht er zitten overal verborgen kosten aan . Een goed bedrijf is Visumdienst Breda . O Cibt laat paspoorten verdwijnen.
31-01 door els

Een groot bedrog!! Rekenen van alles aan en zie je pas op eind factuur.mijn visum kost meer dan mijn vlucht en hotels samen.schandalig! Vorig jaar visum Rusland, Mongolië en China via Nederlands visumburo 350 €, nu visum voor 1 weekje Rusland 291 €!!! Kan hier echt niks aan gedaan worden? Is er een Ministerie dit deze frauduleuze praktijken kan opvolgen?
23-11 door Antoon

Waardeloze instelling. Bij mijn reis waarvoor ik een dubbel visa nodig had, omdat we een uitstap naar Hong Kong wilde maken hebben ze een fout gemaakt. Het was een enkel visum geworden. Dan sta je daar met je medereizigers die al door de douane zijn. Dan denk je dat ze je wel helpen, maar niets is minder waard. Vier dagen in de stress gezeten en geen enkele hulp, zelfs geen excuses!!! Ze konden wel zien waar de fout zat en dat hadden ze inderdaad niet goed gedaan, maar verder niets! Geen vergoeding voor een verpeste reis: NIETS!!!! <SCHUTTINGTAAL!!>
14-11 door alex

Rusland visum professionals!!
20-10 door Leon van Nunen

Dit is een oplichters bende. Je krijgt hele vage informatie over de kosten en schrijven veel te veel van je credit kaart af. Doorlooptijden kloppen niet, je wordt niet terug gebeld. Persoon die de visum regelt voelde zich zelf ook erg bezwaard maar geeft aan dat dit moet van zijn meerdere. Hij adviseert om een visum elders te regelen heeft dagelijks klachten van mensen die bestellen. Ik ben nu zelf opgelicht en hoop dat andere er niet intrappen.
26-08 door Mark

Bijzonder slecht. Onze paspoorten kwamen terug van CIBT en meteen was ons duidelijk dat een van de visa (door misprint) problemen zou gaan geven. Niet volgens CIBT. Het kwam er op neer dat we niet moesten zeuren of opnieuw moesten betalen. En dat zou nog steeds geen garantie zijn. De problemen begonnen - zoals verwacht - al op Schiphol. Wij zijn door CIBT onprofessioneel en zelfs onbeschoft behandeld. Nooit meer CIBT!
03-08 door D

NIET met CIBT in zee gaan!!!!! Ze geven heel onduidelijk weer wat de kostprijs gaat zijn tot op het einde waarna ze het meteen van je rekening schrijven, dit verklaart ook waarom je je creditcard gegevens moet geven in het begin. Prijzen voor servicekosten zijn hallucinant hoog, tot 160€ + de kost van het visum, heel slecht weergegeven op de site waardoor veel mensen hiervoor vallen terwijl zij enkel je papieren die je zelf binnenbrengt (benodigde papieren makkelijk op het internet te vinden) naar de ambbasade van het land brengen en het opnieuw gaan ophalen. Torenhoge bijkomende kosten waar niets over gecommuniceerd wordt. Bv 4€ per inlichting sms'je status visa, ONGEVRAAGD. 20€ voor een VERZEKERING als zij je paspoort kwijtgeraken, je zou toch denken dat dit standaard in de prijs zit als je met een visumkantoor in zee gaat. Kredietkaartkosten: 3.5% van je factuur?! Als je ze hier op aanspreekt geven ze het nonchalante antwoord dat dit in de kleine letters staat en je maar alles moet nalezen want zij doen hun werk goed en naar behoren en de klant is de dommerik. Klantenservice 0,0! Dit is een puur oplichtingbedrijf. Wij zijn zo naief en dom geweest om 10 visum bij hun te regelen, waardoor wij, hou je vast, 1300€ servicekosten hebben betaald!!! Wij hebben op voorhand gevraagd wat het zou kosten maar dan krijg je een antwoord in de trend van, dat hangt af van de verloop van je verdere procedures, dit is voor iedereen anders, goed wetende dat het anders hun klanten zou afschrikken. Wij zijn erg dom geweest met hun in zee te gaan uit onervarenheid en naiviteit. Mensen denk goed na en probeer je visum zelf te regelen, niet zo moeilijk als je zou denken, laat je niet kaalplukken door de wolven van CIBT !!!!
18-06 door Aniel, Djoegan

Waardeloos en zeer misleidend!!! NIET in zee gaan!!
31-05 door Bianca

CIBT = LIST EN BEDROG! Belachelijke hoge prijzen voor je visums. Je krijgt het pas opgestuurd nadat je hebt overgemaakt, en vervolgens moet je het zelf ophalen bij een ANWB winkel. Toen ik bij IDEAL zag wat ik moest betalen, heb ik geannuleerd. Vervolgens verplichten CIBT dat ik alsnog nog moet voldoen omdat de papieren verwerkt zijn. Wat een onzin, want dat wordt pas in orde gemaakt nadat je hebt betaald. Kortom een bedrijf waar je niet in zee moet gaan, en belachelijk dat de ANWB zich daarvoor leent.
13-04 door Hans van LOon

Waardeloos en zeer misleidend. Om het gedoe met het aanvragen van een visum te voorkomen CIBT ingeschakeld in de verwachting dat ik betaal voor het visum. Zeer onaangenaam verrast dat ik het visum alsnog zelf moest betalen op de ambassade. Schande!
18-11 door Rudi Vinck

Wij hebben zeer slechte ervaring: eenvoudige toerist-visa 2pers.=466€ in Belgie!!!Dit was zelfs meer dan ons hotel.En CIBT was aanbevolen door de ambassade. Wij hebben kontakt gemaakt met de ambassade en zullen proberen een schikking te krijgen. So inform about the price; voor ons niet 1ster
08-10 door Anthony

I can confirm the complaints on this website about CIBT (The Hague) in particular concerning costs. Different from some other organizations, documents at CIBT are not checked at personal delivery - also not when requested. So, in my particular case there was a missing document. Despite my (verbal) request that the best means of contact is email, I only received an email two days later at 15:30 with the message that I was supposed to deliver additional documents before 09:30 the next morning so that the visum could be ready before my departure. After a terrible rush, I arrived at the CIBT office at 17:00 (they close at 17:30). The receptionist said that the experts dealing with the visum could see me. Yet, 5 minutes later, the new message was that they were too busy and that they had “already recorded twice the problem on my voicemail”. I had to withdraw my passport and went to another organisation. There was indeed a missed call on my mobile but from an "unknown number". All very awkward! There is a saying in business: “The customer should be king”. This is certainly not true at CIBT The Hague. Hope CIBT will learn from this feed back.
06-10 door Manuela

Zeer slechte ervaring. Ik kwam per ongeluk op hun site via de reisorganisatie. Zag op het moment van Ideal wat ze vroegen en heb gecancelled. Vervolgens een incasso procedure aan mijn adres gekregen, terwijl ik de visum rechtstreek bij de Ambassade zelf had geregeld. Turkije, dus totaal niet ingewikkeld. Ik was bij hen het dubbele kwijt! Ik heb meerdere malen gemaild. Kreeg geen antwoord, totdat zij de incasso op gingen zetten. Ook daarna was normaal overleg met hen niet mogelijk. Ze zijn alleen uit op geld en service zit er niet in. Ik vind dat je pas ergens aan vast zit op het moment NA ideal betaling. Zij niet. Het zijn oplichters. En klantonvriendelijk.
28-09 door Rudi Vinck

ik heb vandaag 466€ moeten betalen voor toerist-visum voor 2 verwanten. Als dit geen waanzin dan weet ik het ook niet meer Ik zal mij overal informeren om deze misdaad niet meer mag gebeuren!!!
28-09 door Jan

Niet met dit bedrijf in zee gaan. Pure misleiding en afzetterij. Een Rusland visum met toeristische uitnodiging kost op hun eigen website tijdens de gehele aanvraagprocedure EUR 66,55. Echter de factuur aan het eind is EUR 137,00. En aangezien je vooraf je creditcard gegevens moet opgeven schrijven ze dat gewoon af. Ze verzinnen er allerlei kosten bij die je nog nooit eerder gezien hebt. Dit is strafbaar. Het niet of onjuist vooraf verstrekken van de uiteindelijke kosten is een misleidende handelspraktijk in de zin van artikel 6:193b lid 3 sub a van het Burgerlijk Wetboek. Ze gokken er op dat mensen het maar laten zitten omdat ze op reis gaan/moeten en hun paspoort zsm terug willen. NIET DOEN!!! EN BELACHELIJK DAT ANWB MET DEZE OPICHTERS IN ZEE GAAT!
28-09 door Els Kool

Prima service, vriendelijke medewerkers en erg blij dat ik mijn India aanvraag uit handen heb kunnen geven en ook weer snel retour heb gekregen.
19-08 door May

Ontzettend slechte service! Mensen hebben geen idee waar ze het over hebben en je krijgt van iedereen wel een ander antwoord. Vorig jaar toeristenvisum voor China aangevraagd wat wel een maand duurde. Dit jaar een studentenvisum aangevraagd voor China en wat denk je? Het is het verkeerde visum en ik ben totaal verkeerd geïnformeerd! Ik zou geen gebruik meer maken van CIBT en vind het een rare organisatie.
18-06 door Peter van Erkel

Ik en mijn collega moesten met spoed naar Rusland en hebben ieder onze eigen visum geregeld. Ik heb mijn spoed visum bij de VisumService.nl aangevraagd voor €116.94, en mijn collega bij de CIBT voor €300. Beide visa waren dezelfde dag klaar. Het is nu in ons bedrijf duidelijk dat wij de afgelopen jaren zowel zakelijk als privé te veel geld hebben uitgegeven aan de CIBT.
01-06 door Marianne Coppens

CIBT visa niet doen! Ze vragen ruim € 42,= voor iets wat je zelf rechtstreeks kunt regelen voor € 12,= Alle gemaakte fouten worden volledig afgewenteld op de consument, zelfs als telefonisch wordt meegedeeld dat alles in orde is. Ze bieden geen service in noodsituaties.
30-04 door Willem Swart

GoedkoopVisum.nl is nog goedkoper. Fijne mensen, die verstand van zaken hebben.Visum was snel klaar. Duidelijke procedure ook.
29-04 door John van den Berg

Ik reis al jaren naar Indonesië, en vroeg mijn visum aan via de ANWB, oftewel de CIBT. Kosten 133 euro, en drie weken was ik mijn paspoort kwijt. De laatste keer ben ik bij VisumService.nl terecht gekomen. Kosten 74,73 euro, en 1 week mijn paspoort kwijt. Wat een verschil!! Vanaf nu doe ik mijn aanvragen via de VisumService.nl. Nooit meer via de CIBT!
16-11 door Ferry

CIBT niet doen!! Persoonlijk vreselijke slechte ervaringen met deze club. Informeer bij het consulaat van het land waar je gaat inreizen wat de kosten van een visum zijn. Niet bij CIBT. Zij geven je een ondoorzichtig kostenopzetje en de prijs gaat drie keer over de kop. Schandalig dat een club als ANWB zich inlaat met dit soort organisaties.
05-10 door lia

Ik moest een Esta aanvragen en kwam per ongeluk bij dit bedrijf terecht. Jad een paar jaar geleden ook een esta aangevraagd en verbaasde me erover dat het zo duur was geworden. Bij toeval kwam ik er achter dat een Esta geen 49 pp koste maar slechts 20 dollar. Ik heb ze gemaild dat ik me zwaar opgelicht voelde en kreeg per ommegaande 2 x 39 euro terug gestort. Hoezo bemiddelingskosten, ze hebben helemaal niks hoeven doen voor een Esta dat gaat allemaal vanzelf. Fijn dat ze me het geld teruggaven maar ik heb echt het idee dat dit allemaal oplichterij is
29-09 door didi

Mijn ervaring met dit bedrijf is niet bepaald goed te noemen. Ik heb een visum aangevraagd voor Turkije en dacht goedkoper uit te zijn. Kosten bedroeg in de veertig euro.waar je in het land van bestemming zelf zeker wel tien euro duurder voor kwijt bent. Bij ontvangst van de e-visa (binnen 24 uur na aanvraag) bleken de kosten verdubbeld te zijn inclusief btw. Toen ik contact op had genomen met het bedrijf kreeg ik te horen dat ik zelf niet goed gekeken had. Volgende keer haal ik gewoon een visum in land van bestemming, dan maar een half uur in de rij staan. Dit noem ik pure oplichtings praktijken.
11-09 door E Mein

Onjuiste voorlichting omtrent vereisten visum naar Togo. Gelukkig op tijd contraexpertise gevraagd bij de V&V visumdienst Breda Ondeskundige medewerkers
22-08 door Mark Franssen

Ook erg slechte ervaring met deze toko. Slechte voorlichting en uiteindelijk zo'n € 700 betaald voor 2 visa naar Oost-Afrika terwijl er ook een combivisum is dat maar € 200 zou moeten kosten. Daarbij 1 visum wel multiple entry en een ander niet. Mailen tot je vingers blauw zien, maar steeds antwoord: pech gehad. Geen goed woord over voor de service van deze ballentent. Absolute afrader. Snap niet dat de ANWB hiermee in zee gaat.
27-06 door Valda

Omdat het nogal een gedoe leek om alle documenten voor een toeristenvisum voor India compleet en goed ingevuld te krijgen heb ik gebruik gemaakt van CIBT (precheck en invulservice). Ik heb er spijt van. Weggegooid geld! De ingestuurde documenten werden niet goed nagekeken, zo bleek uit de reactie die ik terugkreeg. En ze vergaten het visumformulier mee te sturen als bijlage. Nadat ik hiervoor gebeld had stuurden ze het alsnog, maar toen zaten er fouten in. Weer gebeld. Weer een verbeterde versie toegestuurd gekregen: nu hadden ze mijn naam verkeerd geschreven. Weer gebeld...en uiteindelijk heb ik het dus maar zelf ingevuld en had ik eigenlijk 78 euro kunnen sparen. TIP: ga op zoek naar iemand die al eens een visum heeft aangevraagd en vul dan samen de benodigde formulieren in. Het stelt echt waar NIKS voor.
24-06 door Christiaan

Vooraf, na enig zoekwerk, dachten we goed af te zijn bij CIBT. Dat bleek achteraf echter niet het geval te zijn! Men vertelde ons via de telefoon dat wanneer wij studenten waren en dus in bezit zijn van een ISIC kaart (wat wij waren) 50% korting zouden krijgen. Achteraf moesten wij de volle pond betalen. Het bleek dat het via Killroy gedaan moest worden, echter is dit nooit ter sprake gekomen aan de telefoon in het gesprek of via de mail. Ze LIEGEN je dus eigenlijk voor. Ga niet naar CIBT. Ook nadat we achteraf hebben aangegeven dat we het telefoongesprek willen checken, gaan ze ons lafjes naar de kleine lettertjes verwijzen. Zonder zelf te zeggen dat ze zelf ons verkeerd hebben ingelicht. Bedankt CIBT!
17-03 door Ben

Slechte ervaring na foutieve informatie van een medewerker Visum buro bij CIBTvisas terechtgekomen. Precheck kosten berekend gekregen en nog eens volle pond betaald bij Visum buro. Klantenservice is schijnbaar niet bedoeld om de klant te helpen bij deze organisatie. Advies mijden deze club
30-01 door Kruit

Waardeloos. Volgens ons verdient transavia en andere maatschappijen er ook nog aan via een of andere onderlinge geheime afspraak. Kaapverdië geboekt en het dringend advies om via CIBT te regelen. Eens maar nooit weer. Bemiddeling kost nog meer dan consulaat kosten en al helemaal dan bij aankomst regelen. Krijg indruk dat ze alleen papieren verzamelen en doorsturen. Kan je net zo goed zelf rechtstreeks regelen. Wat anders ter plaatse met € 100 voor 4 personen was geregeld koste nu €400,- via CIBT. Bij Transavia waarschuwen ze dat het niet gegarandeerd is dat je binnen komt en mogelijk lange rijen bij aankomst. Maar dat 1e is alleen als je politiek of als geestelijke waarschijnlijk controversieele opvattingen in de media verkondigt die met het te bezoeken land problemen geeft. Het 2e hebbik mijn twijfels over, maar zal er bij aankomst op letten. Volgende keer zelf direct met ambasade contact opnemen.
17-12 door Joost

Voor het eerst naar India. Lastig om een visum te krijgen. Gelukkig door de deskundige hulp van de medewerkers van CIBT toch een visum.
27-10 door Slechte ervaring

Incompetente bureau die niet op de hoogte is van de visumregelingen. Eerste vroegen ze de invitatiebrief, dan nog paspoort van mijn vrouw, een dag later vroegen ze zelf nog mijn inkomen! Dat allemaal voor een aanvraag van een visum voor 2 maanden voor Thailand. Wat mij opvalt dat ze op voorhand mijn creditcard-nummer vroegen vooraleer ze begonnen. Ten einde raad heb ik mijn documenten terug opgevraagd. Het geld zal ik terugeisen!!
18-06 door Julia

Zeer slechte ervaring mee. Eerste keer op kantoor geweest alle papieren ingevuld volgens de medewerkster. Later mail gekregen dat niet alle papieren ingevuld waren. Moest ik weer terug komen plus voor vervoer geld betalen.
07-06 door Myriam

Absolutely terrible !! It used to be great in the past, I have used their services before.. no issues. Now I used it at the end of 2012, it was terrible, I had to pay for their mistake and I got my passport late ! because I have no time to handle it myself, I now sent them a new visa request for Russia. They have had my passport in their hands for about 3 weeks and I was supposed to get it today. I won't have it. They sent my passport to the embassy only this week ! I have contacted them almost every day to double check where my passport was, they lied and said it was with the embassy ! I definitely would recommend to use other services and I will for sure handle my visa myself next time. SHAME !
17-05 door Co

Dramatische service. Pas 8 dagen nadat ik het paspoort en alle gevraagde documenten had afgegeven, werd duidelijk dat ze de afgesproken 6 dagen!!! niet zouden halen. Mijn vlucht is komend weekend en nu m 16:30 geen paspoort. Had deze site eerder moeten lezen. Vreselijk slecht.
16-04 door Roel Zaadnoordijk

Meerdere keren gebruik gemaakt van CIBT. Als je hun aanwijzingen goed opvolgt en alle documenten meestuurt zoals zij het aangeven dan krijg je je visum op tijd. Probleem landen zoals Saoedi Arabië worden keurig door CIBT verzocht, kosten zijn in vergelijking met andere visum agenten niet extreem hoog; ze zijn gemiddeld 10% duurder dan de goedkoopste die ik online kon vinden. Kortom, ik begrijp niets van alle slechte reviews op deze site. CIBT heeft me altijd op tijd en de juiste visa's geleverd. en kan het iedereen aanbevelen. Gewoon goed lezen wat er nodig is voor je visum, en alle documenten eerst verzamelen.
16-04 door Roel Zaadnoordijk

Meerdere keren gebruik gemaakt van CIBT. Als je hun aanwijzingen goed opvolgt en alle documenten meestuurt zoals zij het aangeven dan krijg je je visum op tijd. Probleem landen zoals Saoedi Arabië worden keurig door CIBT verzocht, kosten zijn in vergelijking met andere visum agenten niet extreem hoog; ze zijn gemiddeld 10% duurder dan de goedkoopste die ik online kon vinden. Kortom, ik begrijp niets van alle slechte reviews op deze site. CIBT heeft me altijd op tijd en de juiste visa's geleverd. en kan het iedereen aanbevelen. Gewoon goed lezen wat er nodig is voor je visum, en alle documenten eerst verzamelen.
31-01 door Jim

Wat een oplichters! Voor twee visums Nepal en 1 voor India kon ik achteraf voor belachelijk hoge kosten opdraaien. De factuur bedroeg wel 912 euro!! Achteraf zijn ze mij nog wel 475 euro tegemoet gekomen wat de kosten van mijn visum op 437 euro bracht! Dan te bedenken dat een visum voor Nepal $32,50 kost +/- 25 euro. Het vergaren van alle benodigde documenten verliep niet heel soepel. Daarom werd mij geadviseerd de Nepal aanvraag met spoed door te zetten. Op deze manier zou India met de normale procedure afgehandeld kunnen worden. Ik snap niet waarom dit mij geadviseerd is als het juiste advies was geweest "Laat Nepal maar zitten, dat kan je gewoon bij aankomst regelen op de luchthaven, dan handelen wij India nu meteen af". Daar kwam ik zelf pas in Nepal achter… Vervolgens heeft het CIBT mijn aanvraag te laat ingediend, niet volgens afspraak, en moest ook mijn India aanvraag met spoed afgehandeld worden. Ze erkenden dat het hun fout was dus hiervoor zou ik niet gefactureerd worden. Ik vroeg per mail naar de totale kosten maar die konden ze mij niet geven. Lekker duidelijk. De dag voor mijn vertrek kon ik mijn paspoort en visum in Den Haag ophalen. Ik dus vanuit Almere naar Den Haag met de trein (kosten retourtje 18 euro). Daar aangekomen hadden ze mijn paspoort niet, die zou in de loop van de dag nog komen. Ik de hele dag gewacht maar tevergeefs. Ik kon met lege handen weer terug naar Almere. Ze zouden zorgen dat de volgende ochtend mijn paspoort op Schiphol zou klaar liggen, dat is dan wel weer fijn. Jammer is dat ik later op de factuur zie dat ze hier 40 euro voor in rekening hebben gebracht! Hadden ze mij best over mogen informeren. 's Avonds krijg ik een mailtje dat ik eerst nog even 912 euro moet overmaken alvorens hun mij mijn paspoort terug geven. Ik met de rug tegen de muur het geld overgemaakt en na een maand gelukkig een deel terug gekregen, want daar had ik een hard hoofd in. Al met al ben ik ontzettend veel geld kwijt door het niet nakomen van hun afspraken, vals advies gekregen te hebben. Ik heb er ontzettend veel stress van gehad en ben de dag voor mijn vakantie helemaal kwijt geraakt voor nop. Ik ben om de tuin geleid doordat hun met oplossingen komen voor problemen die zij zelf gecreëerd hebben en daar achteraf ontzettend hoge kosten voor in rekening brengen. Ik voel mij belazerd. Dit is in mijn ogen gewoon oplichting. Ik maak never nooit meer gebruik van hun diensten!
29-12 door Paul

Ik moest onverwacht naar het buitenland en moest snel een visum hebben. Perfect geholpen door de medewerkers van cibt en visum op tijd ontvangen. Heb al meerdere keren gebruik gemaakt van cibt en perfecte service. Paul S.
29-10 door WazaAa

Na een slechte ervaring met CIBT heb ik een andere visumdienst gevonden die wel doet wat ik van ze vraag. Een visumdienst moet snel en betaaldbaar een visum verzorgen. kijk op www.visumpro. nl en vraag daar je visum aan. Je zult er geen spijt van krijgen. Geen onverwachte / hoge kosten of trage verwerking.
19-10 door pete

Zeer slecht bedrijf. Ik overhandigde onze paspoorts om een Indian visum te regelen. De medewerkster zei dat alles in orde was en ik het zou goed komen. Dit was 2 weken voor onze reis, op een woensdag. Maandag daarna werd ik gebeld. Er bleek iets te zijn met de KvK inschrijving van mijn vrouw - de inschrijving duidde aan dat zij werkzaam is als journaliste (ze is maatschappelijk werker...?). En dat ik in plaats van 6 maanden 3 maanden mocht aanvragen - wat overigens niet waar is omdat ik Britse burger ben. Dezelfde dag hebben we alles veranderd en de stukken naar Amsterdam gebracht. We vroegen of er nu spoed bij nodig was. "Nee, is niet nodig" zei de medewerkster. Daarna hebben we gebeld en gebeld. Op de dag voordat we weg zouden gaan hebben we gebeld en de medewerker zei dat de paspoorts in Amsterdam klaar lag. Dus mijn vrouw op naar Amsterdam, maar toen ze aankwam waren ze er niet. De mijne lag in Den Haag en de hare nog bij de Indiers! Uiteindelijk hebben we onze vakantie moeten annuleren. De dag naar het vertrekken van onze vlucht hadden we nog steeds geen paspoorten en kon dus nergens anders. Vervolgens werden wij gebeld door de CIBT -- mijn vrouw moest op interview bij de Indiers! Waarvoor?? We gingen toch niet meer! Deze mensen hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. De CITB hing vervolgens alles aan de Indiaase Ambassade op - het was de schuld van de Indiers! Daarna beweerde ze dat ik de paspoorts op de vrijdag had bebracht ipv de woensdag. En ook dat de medewerkster niet meer in dienst was bij ze. Ik mailde en zei dat de ontslagen medewerkster had onze paspoorts beter had moeten controleren - (waarom zou je anders naar een visumdienst gaan??) waarop ik een (op hoge poten) mail kreeg dat de medewerkester niet ontslagen was maar "niet meer werkzaam was"...Lachen! En ja, daarna de (vette) rekening gestuurd voor iets waar we geen gebruik van kon maken. Als ik thuis kom ga ik er werk van maken. Maar ik denk dat ik weinig kans maak. De voorwaarden zijn zo dekkend in hun voordeel dat ze zeggen eigenlijk "al doen we niets voor je, betaal je toch" Mensen! Caveat Emptor!
18-07 door Ruud

Visumaanvraag ingediend voor twee landen. Een aanvraag goed behandeld, maar de andere helaas niet. Ik zou op de afgesproken datum het paspoort ophalen (via de telefoon werd mij gegarandeerd dat het paspoort er zou liggen), bleek deze nog op de ambassade in Brussel te liggen, zonder visum. In plaats mij daarvan op de hoogte te brengen kwam ik voor niets naar Amsterdam. Vlucht gemist, verder voor mij geen probleem, maar om mijn paspoort op de juiste tijd en plaats te krijgen heeft vele telefoontjes gekost. Ook het geld terug krijgen voor het omboeken duurde 2 maand. Een mail gestuurd inclusief documentatie werd na een maand (!) pas beantwoord, de volgende email pas ook na een maand. Als je een visum wilt, zeker niet doen via het CIBT/Visumburo. Ontzettend trage service, absoluut niet klantgericht en te hoge kosten. Zeker voor landen in Afrika kun je het beter zelf doen of een visum aan de grens halen (beste optie).
04-05 door Wim

Ik ben zelf overgestapt naar Visumplus in Naaldwijk.Dit bureau bleek veel goedkoper te zijn dan de cibt en omdat ze kleiner zijn veel klantvriendelijker.Ze hebben ook geen verborgen kosten zoals gesprekskosten en dergelijke onzin.
13-04 door Moen

Het CIBT is inderdaad een zeer groot en log bedrijf. Voordat de documenten en/of visa aanvraag in behandeling worden genomen, gaan er eerst 2 dagen overheen doordat deze moeten worden verwerkt. Tragisch. En voor een spoed operatie betaal je een vermogen. Onmogelijk om dit door te bereken op de klant. Ik was toen overgestapt naar visumdienst in Breda wat ook niet fijn verliep (bij elke klein aanpassing ging er een dag overheen omdat het kantoor gevesigd is in Breda terwijl alle ambassades in Denhaag zitten!) Ik zit nu bij Liass International. Zij zitten in Denhaag wat de communicatie en behandeltijd zeer goed doet. Wat ik ook erg fijn vindt, is dat ze alle mails beantwoorden!
29-02 door Fenna

Ik sluit me aan bij de klacht van Omrie! Ben al jarenlang klant bij de visumdienst R'dam, maar die blijkt nu over genomen te zijn door CIBT. Dit Amerikaanse bedrijf schijnt veel visum bemiddelingsbedrijven op te kopen zodat ze de prijzen kunnen verhogen. Het gevolg zijn dus toren hoge kosten voor de klant, die veel goedkoper kunnen en horen te zijn! Het heeft me dan ook goed gedaan over te stappen naar visumdienst.com in Breda (dit bedrijf is gelukkig niet over genomen). Hier zijn ze goedkoper, duidelijker en naar mijn mening ook een stuk vriendelijker! én gelukkig brengen zij geen euro per gesprek in rekening! Omdat ik werk is het voor mij niet voordelig zelf de ambassade te bezoeken. Daarom besteed ik het liever uit aan visumdienst.com!

Jouw CIBT review




(wordt niet geplaatst)






Betaalmogelijkheden & keurmerken


Webshops vergelijkbaar met CIBT

CIBT vind je in de volgende categorieën