Bol.com


De webwinkel van BOL heeft niet alleen boeken maar ook muziek, dvd's, electronica en meer. Een van de meest innovatieve webshops van Nederland met tegenwoordig ook tweedehands boeken en beoordelingen van lezers en luisteraars. Bekijk ook de categorieën Meest gelezen en Topaanbiedingen. Bestellen en achteraf betalen ook mogelijk.

Bol betrouwbaar? Wat is jouw ervaring met boeken en speelgoed kopen via BOL.com? Deel je beoordeling hier. Onderbouw klachten en complimenten netjes.



Utrecht



59 beoordelingen

Bol krijgt 3 van de 5 sterren, gebaseerd op 59 59 ervaringen.

19-06 door Danielle Schipper

Veel ervaring met diverse Webshops en Bol.com stijgt er voor mij nog steeds ver bovenuit. Altijd snel bezorgd en een goed bereikbare klantenservice, indien nodig. Er werd direct kosteloos nogmaals door hen iets verstuurd toen mijn pakketje zoekgeraakt was per brievenbuspost (fineliners). Je betaalt weliswaar iets meer dan ergens anders in sommige gevallen maar dat heb ik er graag voor over omdat ze doen wat ze beloven en een perfecte service hebben!
06-05 door Vivian

Snelle levering, goede service, top.
22-02 door van Laar

Altijd goed en lekker snel. Ook met dingen retour sturen en met eventuele problemen weten ze altijd raad. Het word altijd perfect opgelost. Ik koop hier al jaren en ben nog nooit teleurgesteld. Een dikke pluim.
15-12 door Gerna

webwinkels verkopen via bol, maar rechtstreeks bestellen is vaak veel goedkoper en heb je een betere service door kortere lijnen. Bol vraagt webwinkels 15% commissie dus daarom is prijs op eigen site van de webwinkel vaak lager. Even goed op letten dus, scheelt mij een hoop geld.
25-09 door Shana

Totaal niet tevreden. Heb een aantal maanden geleden mijn boek verkocht. Vanaf er een koper was heb ik onmiddellijk het boek verstuurd, maar werd nooit betaald. Op bol.com hoefde ik niet te rekenen, zij doen hier niets aan. Mail werd zelfs verkeerd gelezen, artikel werd retour gemeld. Bij beantwoorden van mijn mail werd ik zelfs met een totaal andere naam aangesproken, ik begrijp echt niet hoe zij hun mails beantwoorden. In principe is dit diefstal, naar mijn mening. Ik verkoop niets meer via bol.com
11-07 door J.Aarts

Wederom worden artikelen als voorraad vermeld en zouden de volgende dag bezorgd worden. Daags voor de levering komt er bericht dat 1 artikel van de bestelde 4 later komt. Zonder verdere toevoeging en met bericht dat er later nog een email bericht over zal volgen. Voorlopig is wel alles weer betaald en worden de afspraken niet nagekomen. Zeer zeker GEEN aanrader dus die bol.com
20-06 door Dave

Saldo van boekenbon staat reeds op mijn account, maar kan het niet gebruiken. Assistent van Live Chat leest mijn vraag niet goed en komt zelfs met antwoorden die niet corresponderen met de vraag/antwoord sectie van bol.com website zelf. Geeft verkeerd telefoonnr door van klantenservice. Medewerker van telefonische klantenservice moet het eerst weer laten uitzoeken door een andere afdeling en als ik geluk heb zou ik morgen per mail antwoord krijgen. Frustraties alom, een klant wil direkt resultaat. Geen goede service en ga ook nooit meer bij bol.com kopen.
06-04 door Paul

Waar vroeger bol een prima klantenservice bood valt deze nu ver te zoeken. Klacht wordt niet goed gelezen en ook niet opgelost.
02-04 door Bravo

Tv box na 2 dagen kapot, klacht telefonisch gemeld, weer 2 dng later telefonisch contact met bol.com of klacht al was opgelost. Verteld dat wij nog niets hadden gehoord. Na een week nog niets gehoord, weer gebeld en nog steeds niets gehoord van zowel bol.com als (sub) leverancier. Waardeloos!
02-02 door gabrielle

ik ben zeer tevreden over bol.com ik bestel vaak via hun. vaak leuke acties en kortingscodes.
10-08 door Marina

Zeer slecht,boeken besteld op het moment van betalen was mijn winkelwagen leeg en mijn geld en boekenbon weg,gelijk gebeld mijn geld zou 3 dagen duren voor het terug werd gestort en mijn boekenbon zou weer worden opgewaardeerd, geld had ik naar 3 werkdagen terug boekenbon konden ze niet terug vinden,word doorgeschoven naar 'n andere afdeling(afschuiven noemen ze dat),komt er op neer dat je volgens Bol.com staat te liegen.
29-07 door

Als ik iets nodig heb kijk ik altijd even op bol.com. Webshop met een groot assortiment en snelle levering!
06-06 door jeannette

heel erg slechte ervaring met bestelling van tuinslang. De slang had geen koppelstukken erbij terwijl dit wel vermeld stond etc etc. Steeds werd ik afgescheept met allerlei smoezen en uiteindelijk werd er gezegd dat het via externe verkoper ging. En die stond dus bekend als oplichter. en denk dan niet dat de samenwerking stopt. Nee bol.com werkt ermee samen, levert het onder hun naam en als het dan misgaat dan geven ze ineens niet thuis en blijft het artikel verkocht worden op hun website. Dus nooit meer bol.com
22-12 door Arzu

Alles beste online winkel ooit. Ik bestel er regelmatig en ben er super tevreden mee. Plus punt voor de snelle levering en de kwaliteit van goederen!! Gister weer wat besteld
14-10 door J. Smit

N.a.v. een melding van ontvangst pakket zonder inhoud: Telefonische klantvriendelijk gesprek. Vraag naar foto van beschadigd, geopend en lege verpakking met toelichting. Binnen een week toezending van nieuw pakket, nu met inhoud. Super service. Bedankt!
06-10 door W.limpens

de laatste paar bestellingen heb ik helaas niet kunnen plaatsen omdat betaling per acceptgiro niet mogelijk was. Wanneer ka n dit wel en wanneer niet?
04-10 door benjamins

Er word niet geleverd binnen de verwachte tijdspanne. Sterker nog, niet binnen 24 uur ,ook niet binnen 48 uur . Cadeau bestellen via Bol.com : nooit doen.
04-10 door benjamins

Donderdag bestelling geplaatst 1500 uur Voorraadartikel ,dus 24 uur zoals vermeld ga ik van uit. Jammer dat het een cadeau was ,zaterdag 1800 uur nog niets . Gebeld met bol.com: afwachten zeggen ze. Gemaild met bol.com :krijg een mail met de reactie dat er binnen 24 uur gereageerd word ............ jammer
04-10 door Schipper

Boekenkopers en verkoop ik via catwiki op een veiling met minimumprijs
01-10 door Ruud

3 x gehad dat ze een product niet hebben en dat het geld is teruggestort. Gaat een maand overheen en dan hebben ze het toch niet. Erg irritant!
24-09 door BjornB

Altijd tevreden geweest met mijn bestellingen, behalve dan over de inpakservice. Vorige keer was bestelling niet ingepakt en zat er geen cadeaupapier bij. Nu was de bestelling opnieuw niet ingepakt, maar zat er een stuk inpakpapier bij. Het stuk dat erbij zat was helaas te klein voor de bestelling. Daar betaal je toch geen euro voor.
15-09 door Lisa

Nadat ik 37 reviews gelezen heb, denk ik 'wat een zooitje is het geworden bij bol.com'. Ze verkwanselen hun goede reputatie. Die ben je zo kwijt en krijg je zelden meer terug. Heel dom.
10-09 door Marcella

Ik heb op de site een samsung d3 3tb externe harde schijf besteld voor 76.99 euro, ik kreeg een 2tb opgestuurd. Ik gebeld, was een fout op de site, en het werd niet omgeruild naar de schijf die ik daadwerkelijk besteld heb. Waardeloze service. Die schijf heb ik meteen retour gestuurd. Ik bestel er nooit meer wat.
03-07 door Linda

Al jaren een tevreden klant bij bol.com. Een keer had ik een dvd besteld via een externe verkoper die maar niet geleverd werd. Dit is uiteindelijk goed opgepikt door een medewerker en ik heb mijn dvd alsnog ontvangen. Ook het verkopen van tweedehands boeken gaat uitstekend. De mogelijkheid om achteraf te betalen en de snelle levertijd zijn zeer grote pluspunten.
03-07 door Bas

Altijd erg tevreden geweest met BOL.COM. Nu leveren zij kennelijk ook via andere leveranciers. Ik heb een rugzak gekocht bij BOL met een inhoud van 26 liter, aldus de website. In werkelijkheid heeft deze een inhoud van 8,5 liter. De leverancier blijk Shoppartners B.V. te zijn. Ik voel me door hen opgelicht en reclameren leidt tot niets. Ze houden gewoon vol dat de rugzak 26 liter inhoud heeft. Jammer BOL.COM, je gooit je goeie naam te grabbel.
04-05 door boeknow

Ik wil hiermede mensen waarschuwen die hun boeken tweedehands aanbieden via Bol.com. Dat heeft één groot voordeel nl. Bol's naamsbekendheid, en voor de rest heel veel nadelen: * Als u Uw boeken e.d. onder 6.00 euro aanbied, moet u geld bijbetalen vanwege de hedendaagse hoge portokosten, die voor uw rekening komen. De verpakking en printkosten factuur komen daar nog bij! * U wordt ieder maand aangemaand uw verkoopprijs bij te stellen. Net als u gaan verkopers hun prijs verlagen: u verdient minder en Bol.com verkoopt door de lage prijs meer. Hoe laag de prijs ook is, Bol com verdient bij verkoop in ieder geval ca. 4.00 per boek. * Bol.com berekent de provisie ad 1.00 euro + 15 % niet alleen over de prijs van het boek. Nee u betaald ook provisie over de door u te betalen hoge portokosten. * De koper mag het boek retourneren en in dat geval bent u de door u betaalde verzendkosten kwijt. Die kunnen oplopen tot 5.00 euro. Service Bol.com op rekening van de verkoper. * Als de koper het boek niet retourneert bent u uw boek kwijt want Bol.com voert dan veelal aan dat ze het heel vervelend vinden, maar dat het boek zoek zal zijn geraakt tijdens de retourzending. * Dan nog een garantie-fonds dat niets met garantie heeft te maken. Dat bepaalt Bol.com nl. zelf naar aanleiding van uw presteren als verkoper. Dus als kleine verkoper kan je dit wel vergeten. * De koper mag u beoordelen, d.w.z. dat hij ongelimiteerd u de grond mag inboren als hij niet heeft onvangen wat hij dikwijls zou willen ontvangen, nl. een nieuw boek tegen lagere prijs. Neeee, niet iedereen zal dat doen. maar het Bol-publiek mag volgens Bol.com hoge verwachtingen koesteren. Oh ja, al is de beoordeling nog zo onredelijk, u kunt niet publiekelijk reageren. * Als u denkt bij eventuele problemen bij de klantenservice terecht kan, moet ik u ook teleurstellen. Daar zitten bijverdienende scholieren met voorbewerkte antwoorden die allemaal beginnen met: We vinden het heel vervelend voor u, maaaaaaaar ... Ik wil alleen maar zegen, mensen, er zijn meer sites waar u uw boeken kunt aanbieden dan bij dit ondoorzichtige winstbeluste bedrijf!
20-04 door J.Kalkman

Ik ben de vertrouwen kwijt bij Bol. ze sturen mijn een pakje wat niet klopt. Ik belt naar klantenservice die zij mw. dat klopt dat is een cadeau die erbij hoort. U bestelling klop 3 dagen later. u raad het al 3 dagen later geen bestelling ontvangen. gebeld weer naar klantenservice die zij dat heeft u al gehad. Nee zij ik dat was een cadeau die erbij hoort o zij ja ik zie het over 3 dagen komt u bestelling er echt aan. maar nee hoor geen bestelling weer gebeld sorry het komt nu echt eraan. Maar ik kreeg geen bestelling maar een betaald Herinnering. weer bellen ik ga niet betalen wat ik niet heb gekregen. weer sorry mw. dit had mag niet gebeuren u moet deze mail weg doen en we gaan het uit zoeken voor u. En voor zoveel keer bellen en u bestelling is er nog niet krijgt u van ons een cadeaubon. Maar ik hoor niks. Ik werd het zo zat ik heb als terug gestuurd naar Bol.com met bewijs dat ik het terug heeft gestuurd. Ik dacht hier ben ik vanaf. Nee hoor wat denk je een week later komt de 2 betaald Herinnering weer gebeld als goed uit gelegd het hele verhaal van a tot z. En nu is het eindelijke in orde maar je bent wel een ruime maand veder. Nu is het opgelost geen cadeaubon gehad. Ik wil even niks meer bij Bol.com
01-04 door cedric kruizinga

goed, als je iets wil kopen ga dan maar meteen naar Bol.com!
27-03 door lala

Sinds de overname is het wel slechter geworden maar nog steeds erg positief over de service etc. Je kan niet verwachten dat alles meteen leverbaar is.. Net zoals dat je zelf de ene dag minder productief bent dan de andere zal dit ook het geval zijn bij internet winkels.. Blijf kalm je pakketje komt heus wel.
19-02 door Henk A

Eens Bol.com en nooit meer !!!!!
23-11 door Yvonne

Prima service, zeer snelle levering en keurige prijzen. Of je nu huishoudelijke artikelen, boeken of cd's koopt (ik doe het allemaal regelmatig) de kwaliteit van het geleverde en de afhandeling is altijd top!
23-11 door Mulder

Onlangs een heel duur boek verkocht via Bol. Helaas heeft de koper niet betaald en reageert hij niet op mijn mails. Bol betaalt slechts een gering garantiebedrag. Ik verkooop vanaf nu niet meer via Bol maar via mijn marktplaats en boekwinkeltjes met voortuitbetaling door klanten.
04-11 door Rola13

ik krijg thuis nog de oude site en op me werk de nieuwe bol.com met 1 grote categorieen knop. Beetje vreemd, bovenal gewoon fan van Bol
18-10 door Wolters

Ik heb met de verkoopfunctie van bol.com twee boeken verkocht. Je krijgt niet veel voor de boeken maar oké het is wel makkelijk. Eerste boek ging prima, op de post gedaan met de nieuwe DHL for you service die ze aanbieden, voor 4,50 een pakket verzenden is wel aantrekkelijker ipv 6,75. Pakket aangekomen en betaald. Vervolgens boek twee verkocht en verzonden. Dit keer kreeg ik een mailtje van de koper, het boek is één week na versturen nog niet terecht. DHL gaf aan dat het boek toch wel degelijk was aangekomen. Dus ik heb een onderzoek laten starten door DHL, duurt 5 tot 10 werkdagen. Klant heeft inmiddels al door bol.com het geld teruggestort gekregen. Dus ik aan de lijn met bol.com, "sorry meneer maar wij geloven de klant wanneer deze aangeeft dat het pakket niet is aangekomen" het onderzoek van DHL is dus ook zinloos en zelf kijken ze er ook niet nader na. Dus ik geen geld voor mijn boek van 60euro en de klant wellicht een gratis boek rijker. Ik zie mezelf ook als klant van bol.com, hun schijnbaar niet. Ik kreeg slechts de lullige 4,50 terug voor het verzenden van het boek. Dus mensen volgende keer als je iets koopt bij bol.com, gewoon aangeven dat het niet is aangekomen. Bol.com goedkoopste online warenhuis in Nederland.
13-09 door Dennis Zwagerman

Bij Bol.com had/heb ik een verkoopaccount. Deze wilde ik verwijderen. Hiervoor moest ik de klantenservice bellen. Dit zou 2 maanden in beslag nemen. Er was na 3 maanden nog niets gebeurd...Dus heb een email gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik bericht dat het niet mogelijk was mijn verkoopaccount te sluiten. Zij konden niet zeggen waarom. Zij wilde mij telefonisch niet te woord staan en ook per mail is er na onderstaande mail niet meer gereageerd. Ik heb de vraag 12 keer verstuurd, verspreid over 4 maanden. Ik ben door 16 verschillende mensen (niet) geholpen. Een erg slechte service en klachtenafhandeling. Ik ben zeer ontevreden. Een slechte zaak dat ik nergens met mijn klacht naartoe kan. Ik zal nooit meer iets bij hun kopen, ook omdat ze duur zijn. Maak dus geen verkoopaccount aan bij BOL.com --- Geachte heer/mevrouw, Helaas hebben wij ons laten weten dat wij u niet verder van dienst kunnen zijn met betrekking tot dit onderwerp. Wij begrijpen dat dit vervelend vind. Verdere vragen over dit onderwerp worden niet meer in behandeling genomen. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Ginny bol.com Klantenservice www.bol.com
04-09 door Emma

Hele fijne webwinkel, ik bestel er vrij vaak. Overzichtelijke site, ruim assortiment, veel betaalmogelijkheden en je wordt goed op de hoogte gehouden van de bestelstatus. Heb wel het idee dat hun groei ten koste gaat van kwaliteit: krijg de laatste tijd regelmatig bericht dat een artikel vertraagd is. Meestal wordt het dan alsnog snel nageleverd, maar zou fijner zijn als levertijden op de site gewoon betrouwbaar waren. Prijzen zijn ok, maar niet bijzonder laag.
03-07 door Farazyn kelly

Zeer tevreden. Gisteren om 16u besteld, vandaag al om 9u45 geleverd!
09-06 door Henk b.

Wie denkt dat Bol goedkoop is heeft het mis, Ze hebben een betrouwbare naam en fijne betalingsmogelijkheden met de acceptgiro. Levertijd en prijs zijn zeker niet bijzonder te noemen.
16-03 door W. Leeman

Levertijden zijn helemaal niet snel, binnen 24 uur is een zeldzaamheid, zeker voor de nieuwe productcategorieen. Betalen per acceptgiro is een handige betaaloptie, ik als consument vindt snelle leveringen wel net zo belangrijk. Ik heb nu 4 dagen moeten wachten op een simpele tuinafvalzak van 11 euro.
19-02 door Remon

Goeie levering, al mijn producten waren netjes op tijd op 2 na. Deze 2 producten waren vertraagt maar wel netjes een mail gehad met de vertraag tijd ect. Ook uiteindelijk binnen gekregen. Ik ben zeer tevreden en raad jullie Bol.com ook zeker aan ;)
12-02 door Thijssen

Bol komt binnenkort met 'tuin' en 'dier' want als je op boeken klikt en je verandert het woord boeken in tuin of dier dan werkt die pagina al... Zo kan je ze een beetje in de gaten houden daar.
02-02 door Yvonne.Nieuwpoort

Goede service en snelle levering! Prima webwinkel
11-01 door Jolien

Helemaal niet tevreden over bol.com! De eerste bestelling die ik deed bij hen bleek na een paar dagen niet leverbaar te zijn...mocht ik dus zelf op zoek naar een andere webwinkel om het boek dat ik wou aan te kopen. Ook problemen met mijn tweede bestelling (een gezelschapsspel). Nadat de bestelling reeds tweemaal vertraagd werd, konden ze mij geen nieuwe leverdatum bezorgen. Ik heb de bestelling dan maar zelf geannuleerd (na bijna een maand wachten!). Ik heb het spel dan bij een andere webshop gevonden en dat werd in minder dan 24 u na mijn bestelling al thuis geleverd (en goedkoper)! Ik denk dus niet dat ik de volgende keer nog iets bij bol.com bestel
10-01 door Peet

Veel Amerikaanse boeken over marketing, en vaak in goedkope paper formaat.
28-11 door Arend

Vaak besteld, goede ervaringen. Aftersales vragen worden vlot beantwoorden en reparatie is snel afgehandeld. Prima!
10-11 door A. Menou

Cadeaukaart inwisselen bij het afrekenen van een bestelling ging mis. Gevolg: cadeaukaartsaldo is verdwenen en bestelproces geblokkeerd. Telkens als ik een bestelling wil plaatsen, komt de cadeaukaart weer in beeld, met de melding dat die niet werkt. Behalve dat ik mijn saldo kwijt bent, kan ik dus ook niets meer bestellen! Meerdere contacten met klantenservice brachten me niet verder dan uitleg van hun kant, over hoe cadeaukaarten eigenlijk werken...alsof je met een kapotte TV terug gaat naar de winkel en de verkoper zegt: ja mevrouw, u moet wel de stekker in het stopcontact steken he ;) Ondanks eerdere uitstekende ervaringen met Bol.com heb ik er nu wel schoon genoeg van...
06-11 door Bjorn

Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer XXXX helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren. Nou lekker dan Bol.com, ik ga morgen op reis en heb nu geen boek!
27-10 door Pieter

Engelse boeken duurt soms 5 tot 7 dagen. Das wel lang wachten meneer bol!
22-10 door Heinrich

Al vele boeken besteld! Top service!
21-09 door Rijkens

In december komt Amazon.nl in Nederland, ik ben benieuwd wie dat gaat winnen. Bol.com kan dan niet meer eindeloos kopiëren van Amazon maar zal zelf innovatief moeten zijn met snel leveren en assortimenten. Dat wordt een spannende strijd. Ik wens Albert Hein veel succes maar vrees dat de Amerikanen zullen zegevieren... Jop
11-08 door Anita Steffers

Ik kan kort zijn over Bol, ik koop er vaak iets, en heb nog nooit een slecht ervaring, kortom Top !!
17-03 door anoniem

snelle levering, veel acties nog nooit een probleem mee gehad
07-02 door Christy

Prima webwinkel! Snelle afhandeling en komt vaak in goede staat aan. Dikke 5 sterren!
07-02 door Henk Jan

Ik heb gisteren 10 dezelfde boeken gekocht om kado te geven aan onze stagiaires die afscheid nemen. Ik heb daarbij gekozen voor de inpakservice en wat krijg ik: alle 10 boeken ingepakt in 1 verpakking. Lijkt me toch logisch dat ik het los ingepakt wil hebben!!! Nou ik heb klantenservice gemaild want die automatisch chatfuncties snapt me niet. Ik wil bol ook geen nul sterren geven want ik ben normaal altijd wel tevreden maar dit moeten ze echt even aanpassen!!!
17-01 door sarah

super alleen jammer van de cadeauservice. pakjes zijn nooit ingepakt, het cadaupapier word los bijgeleverd. dus pakje moet ik eerst naar mezelf opsturen en dus zelf inpakken.. koop ik liever zelf cadeaupapier
15-01 door B. vd Wal

De webshop van Bol staat absoluut nummer 1 in mijn persoonlijke webshop top 10.
04-01 door Hendrikjohannes

je kan iemand per email een cadeaubon van bol kado met een leuk kaartje erbij, erg leuke service voor een snel kado voor hem of haar.
25-10 door jorritsma

Die takelwagen reclame van Bol is weer zo geniaal dat ik weer zin krijgen er iets te kopen, hoe doen ze dat toch? 5 dikke sterren voor bol.com, van mij mogen ze alles wel verkopen! Bol.com warenhuis ipv mediawinkel.
06-04 door Hint

Ideaal is dat bol.com je op de hoogte houdt van de status van je bestelling. Betalen op acceptgiro vind ik ook wel zo prettig. Tip: voordat je bij bol.com de bestelling afrondt vind je meestal wel een kortingscode ergens op het web. Al met al een van de beste webwinkels van Nederland.

Jouw Bol.com review




(wordt niet geplaatst)






Betaalmogelijkheden & keurmerken


Webshops vergelijkbaar met Bol.com

Bol.com vind je in de volgende categorieën