De 5 grootste voordelen van online marketing

online marketing thuisvergelijken

Online marketing is de afgelopen jaren een belangrijke factor in het bereiken van nieuwe klanten geworden. Daar waar tv, radio of andere traditionele vormen van marketing hun kracht verliezen, weet een online marketing bureau klanten digitaal over te halen tot de aankoop van een nieuw product of nieuwe dienst. De vijf grootste voordelen van deze nieuwe manier van marketing lees je hier. 

Voordeel 1: Groot bereik

Online marketing kan over een veel bredere doelgroep verspreid worden in andere steden, maar ook andere provincies of zelfs andere landen. Ook kun je door middel van cookies en trackers online een veel specifiekere doelgroep selecteren, waarvan je zeker weet dat ze geïnteresseerd zijn in je producten. 

Voordeel 2: Lagere kosten

Traditionele marketing kenmerkt zich vooral door de hoge prijzen om te mogen adverteren. Heel anders is dit bij online marketing. Waar je voor traditionele marketing al snel meerdere duizenden euro’s kwijt bent, kun je bij online marketing al een hoop gratis voor elkaar krijgen. Denk dan aan slimme oplossingen zoals SEO of het inzetten van social media. Dit kost natuurlijk wel wat meer tijd en in sommige gevallen wordt een pay per click gehanteerd.

Voordeel 3: Meer personalisatie

Met online marketing is veel meer personalisatie mogelijk met de geïnteresseerde (nieuw) klanten. Op basis van bijvoorbeeld eerdere site bezoeken en eerdere aankopen kunnen klanten een gepersonaliseerde advertentie te zien krijgen, die zorgt voor een betere conversieratio en uiteindelijk een hogere click-ratio.

Voordeel 4: Relaties opbouwen is mogelijk

Dit voordeel gaat vooral op door social media. Het is daar namelijk een stuk gemakkelijker om een goede band met je klanten aan te gaan. Door de mogelijkheid om te reageren en interactie te hebben met klanten, kun je een menselijk aspect aan je bedrijf toevoegen. Dit vinden veel klanten belangrijk, waardoor ze sneller tot aankoop en herhaalaankopen overgaan.

Voordeel 5: Verzameling van gegevens

leveren. Met deze gegevens kun je vervolgens geïnteresseerden een persoonlijkere advertentie beleving aanbieden en duidelijker communiceren. Dit zorgt voor een veel hoger rendement van je campagnes dan die in bijvoorbeeld tijdschriften en kranten. Vraag je online marketing bureau naar alle mogelijkheden en start ook met digitale marOnline interactie kan een nuttige bron van persoonlijke gegevens opketing.

Een expert inschakelen om de online marketing voor jouw merk of bedrijf van A tot Z te verzorgen? Blue Dragon heeft jarenlange ervaring als marketingbureau!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *